Najnowsze wiadomości

Projektowanie sal lekcyjnych - Jasne do szkoły

Podstawy zakładania Fab Lab

Przewodnik po każdym typie biurka do pracy siedzącej

17 października 2021 4:57

Pięć kroków do poprawy ergonomii w biurze



Dzisiejsze biuro to kompleksowa i dynamiczna kolekcja elementów. Stale ewoluuje w odpowiedzi na pojawiające się technologie oraz potrzeby pracowników i klientów. Zmienia się nawet sama definicja biura; dzisiejsze biuro może być w domu, u klienta, w kawiarni lub na wysokości 36.000 stóp w samolocie.

Biorąc pod uwagę wszystkie zmiany i złożoność, zarządzanie nowoczesnym biurowym miejscem pracy jest rzeczywiście wyzwaniem. W centrum tego wyzwania znajduje się potrzeba utrzymania przez organizacje stymulującego i zdrowego środowiska pracy dla swoich pracowników. W związku z tym, że fizyczne zadania biurowe i robocze nadal ewoluują, musimy również nadal oceniać środowisko biurowe i odpowiednio je dostosowywać, aby mieć pewność, że pracownicy są chętni i mogą przychodzić do pracy każdego dnia.

Miejsce pracy w biurze stoi przed wyjątkowymi wyzwaniami wynikającymi z korzystania z powszechnych narzędzi biurowych, takich jak komputery, laptopy i telefony (a obecnie także tablety i smartfony). Zwiększenie świadomości na temat istniejących i potencjalnych problemów ergonomicznych w biurze, wiedza na temat dostosowania stanowiska pracy do potrzeb pracownika biurowego, stosowanie odpowiednich metod pracy oraz przestrzeganie sprawdzonego procesu poprawy ergonomii w organizacji może poprawić ogólny komfort i wydajność pracy.

Poprawa ergonomii w biurze nie jest trudna i przynosi duże korzyści: Wzrost komfortu i produktywności pracowników oznacza mniejsze ryzyko urazów związanych z pracą. Dzięki zastosowaniu pięciu zasad ergonomii przedstawionych w tym artykule, będziesz na drodze do długoterminowego sukcesu.

1. Zrozumieć Ergonomię Biura

NIOSH definiuje ergonomię jako projektowanie miejsca pracy i zadań w taki sposób, aby dopasować je do możliwości osób pracujących. Nieustannym dążeniem i nieustannym wysiłkiem jest projektowanie miejsca pracy z myślą o tym, co ludzie robią dobrze, a z myślą o tym, co ludzie nie robią dobrze, a tym samym dopasowanie pracy do danej osoby w celu zwiększenia jej wydajności.

Jeśli ludzie dobrze sobie radzą, twoja firma będzie dobrze funkcjonować. Jeśli ludzie osiągają słabe wyniki, długoterminowy sukces firmy jest trudny do osiągnięcia.

Celem ergonomii jest zapewnienie pozytywnego środowiska pracy, w którym konstrukcja sprzętu, układ pracy i środowisko pracy odpowiadają możliwościom ludzi, tak aby mogli oni prowadzić zdrowe i produktywne życie. Różnice w zadaniach i rozmiarach ciała pracowników są uwzględniane, aby uniknąć kłopotów z pracą, bolesności i potencjalnych urazów.

2. Zrozumieć Wady Ergonomiczne

Ergonomiczne urazy nie zdarzają się w ciągu nocy. Zaburzenia układu mięśniowo-szkieletowego (MSD) to urazy mięśni, nerwów, ścięgien, więzadeł, stawów, chrząstek, naczyń krwionośnych lub krążków kręgosłupa, będące wynikiem stopniowego narażenia przez długi czas na działanie szkodliwych czynników o niskim poziomie, zwanych czynnikami ryzyka. Krótkotrwałe narażenie na te czynniki ryzyka na ogół nie spowodowałoby szkody, ale dłuższe narażenie na czynniki ryzyka przekraczające zdolność organizmu do gojenia się może spowodować jego ograniczoną zdolność do funkcjonowania.

Trzy podstawowe ergonomiczne czynniki ryzyka powodujące MSD to niewygodna postawa, duża siła lub długa częstotliwość. Kombinacja postawy, sił i częstotliwości zwiększa szansę na rozwój MSD.

3. Zidentyfikuj swoje Ergonomiczne Wyzwania

Prosty, trzystopniowy proces pomoże Ci zidentyfikować i podjąć ergonomiczne wyzwania na stanowisku pracy:

Obserwować środowisko biurowe i zadania w celu określenia potencjalnych problemów ergonomicznych.
Przeprowadzać formalne oceny ryzyka ergonomicznego w celu zidentyfikowania i udokumentowania źródeł ryzyka.
Znaleźć potencjalne rozwiązania.
Po zidentyfikowaniu tego, co należy naprawić, można dostosować lub zmienić miejsce pracy w celu zmniejszenia lub wyeliminowania narażenia na czynniki ryzyka.

4. Skonfiguruj swoją stację roboczą

Certyfikowani profesjonalni ergonomiści z firmy Humantech opracowali model Four Points of Contact, aby nauczyć jednostki identyfikowania problemów ergonomicznych i umożliwić im podejmowanie działań w celu dostosowania własnych stanowisk pracy. Niezależnie od tego, czy używasz tradycyjnego stanowiska pracy przy biurku/fotelu, czy pracujesz na laptopie w terminalu lotniczym, te cztery elementy powinny być w centrum uwagi.

Cztery elementy obejmują: oczy do źródła; ręce do urządzeń wejściowych; stopy do podłogi; i ciało do krzesła.

5. Wybierz odpowiedni sprzęt

Dzięki szerokiej gamie dostępnych obecnie produktów biurowych, urządzeń i mebli (wiele z nich jest oznaczonych jako "ergonomiczne"), jak wybrać, które z nich są najbardziej odpowiednie dla danego zadania? Zapoznaj się z tą częściową listą, przedstawiającą kluczowe funkcje, których będziesz potrzebować przy zakupie wspólnych elementów stanowisk pracy:

  • Krzesło - Powinno oferować pneumatyczną regulację wysokości siedziska, oparcie, które odchyla się do tyłu i do przodu, kontrolę napięcia oparcia i podparcie lędźwiowe.
  • Regulowane stanowisko pracy - Powinno oferować możliwość regulacji wysokości blatu roboczego i mieć dużą powierzchnię z dużą ilością miejsca do wykonywania zadań.
  • Klawiatura/taca klawiatury - Powinna leżeć płasko i umożliwiać regulację nachylenia do ± 15° oraz mieć niski profil (około 1" lub 30 mm).
  • Urządzenie wejściowe - Powinno być wyposażone w długi przewód do prawidłowego umieszczenia lub bezprzewodowe, powinno łatwo się poruszać i być możliwe do użycia przez osoby prawo- i leworęczne.
  • Monitor - regulowana jasność i kontrast, bez migotania i z regulacją nachylenia.
  • Ramię/stojak na monitor - powinien mieć regulację wysokości od 27" (69 cm) do 34" (86 cm) nad siedziskiem, a waga monitora powinna być dostosowana do wagi podstawy lub ramienia.
  • Podpórka pod nadgarstki - Powinna być wykonana z materiału ściśliwego lub miękkiego w celu zmniejszenia zewnętrznego nacisku na nadgarstek i oferować powierzchnię nietarciową.
  • Zestaw słuchawkowy - Powinien być cyfrowy, a nie analogowy, i oferować możliwość szybkiego odłączenia.
  • Podnóżek - Musi mieć regulację wysokości od 11" (28 cm) do 18" (46 cm).
  • Oświetlenie zadaniowe - Powinno oferować regulowane oświetlenie o wysokości od 75 do 140 stóp i być asymetryczne, aby zredukować cienie i odblaski.
  • Laptopy - Przy dłuższym użytkowaniu komputera należy używać zewnętrznej myszy i klawiatury oraz robić regularne przerwy i zmieniać postawę podczas pracy przez dłuższy czas.