Najnowsze wiadomości

Projektowanie sal lekcyjnych - Jasne do szkoły

Podstawy zakładania Fab Lab

Przewodnik po każdym typie biurka do pracy siedzącej

17 października 2021 5:11

Podstawy ergonomii biurka



Twoja obecna postawa może być teraz przytulna, ale może być również przyczyną tych lekkich załamań w szyi i plecach spowodowanych długimi godzinami spędzonymi za biurkiem. Nieprawidłowa postawa w pracy może w rzeczywistości prowadzić do zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego lub MSD. Zgodnie z danymi Departamentu Pracy USA, do MSD związanych z pracą dochodzi wtedy, gdy "możliwości fizyczne pracownika nie odpowiadają jego wymaganiom fizycznym". Czynniki ryzyka MSD wynikają zarówno z niewygodnych, jak i statycznych pozycji ciała i mogą dotyczyć różnych części ciała, w tym ramion, rąk, palców, barków, pleców i nóg.

Oczywiście istnieją pewne programy szkoleniowe z zakresu ergonomii, które są dostępne dla pracowników, ale badania przeprowadzone w 2012 r. przez Narodowy Instytut Zdrowia wykazały, że szkolenia z zakresu ergonomii nie motywują zbytnio pracowników do tworzenia komfortowych, produktywnych stanowisk pracy. Większość z nich zastanawiałaby się, dlaczego pracownicy wciąż narzekają na bóle i bóle, nawet po odbyciu szkolenia, ale uważamy, że odpowiedź jest dość jasna:

Jesteśmy istotami z przyzwyczajenia.

Poniżej przedstawiono kilka prostych ustawień stacji roboczych, które mogą zapobiegać chorobom MSD i zwiększać wydajność pracy.

Postawa

Często mówi się nam, by "siadać prosto" lub "siadać z dobrą postawą". Kiedy czytasz te słowa, prawdopodobnie automatycznie myślisz, że siedzisz z podniesioną klatką piersiową, ramionami do tyłu, podbródkiem do góry, gotowy do dołączenia do kolejnej fali ochotników do US Marine Corps. Tak, Marines mają idealną postawę, ale nie jest ona praktyczna dla każdego ciała, przez cały dzień. Tak naprawdę, większość ludzi próbuje tego i w ciągu 5 minut wraca do zwykle niechlujnej postawy. Więc, jaka jest prawidłowa, ale praktyczna postawa do pracy przy biurku? Wspaniała postawa polega na ochronie naturalnych krzywizn kręgosłupa. Najważniejsze jest zachowanie wklęsłej (wewnętrznej) krzywizny w kręgosłupie lędźwiowym - w dolnej części pleców. W tym celu usiądź z powrotem na krześle, aż do momentu, w którym poczujesz, że Twoje plecy są podparte. Jeżeli Twoje krzesło ma podparcie lędźwiowe (zaokrąglenie lub dodatkowe miejsce na poduszkę w okolicy dolnej części pleców), chcesz być do niego przyciśnięty. Jeśli nie masz podparcia w dolnej części pleców, możesz zwinąć mały ręcznik, lekki sweter lub bluzę. Umieść ten zwój tuż pod zakrętem w małej części pleców. Dzięki temu z łatwością utrzymasz się w pozycji pionowej. Następnie ściśnij na krótko łopatki i odpręż się. Dobrym pomysłem jest powrót do tej pozycji, aby nie dopuścić do zaokrąglenia ramion. Na koniec, jeśli nadal czujesz się niechlujnie, spróbuj zapamiętać tę wskazówkę: unieś swój mostek w powietrzu o około 1 cal. Dzięki temu nie będziesz czuła się skrępowana i nie będziesz mogła jej utrzymać w pozycji pionowej! Te proste wskazówki zapewnią Ci doskonałą postawę przy biurku.

Fotel

Masz swoją naturalną postawę. Teraz nadszedł czas, aby dostosować swoje krzesło. Pamiętaj, że cały ten czas spędzony na odnajdywaniu swojej naturalnej postawy będzie na nic, jeśli nie wyregulujesz swojego krzesła prawidłowo. Jest to często wyzwanie dla pracowników, którzy chcą mieć lepsze stanowisko pracy, ponieważ krzesła mają zbyt wiele funkcji. Dlatego tak ważne jest poświęcenie czasu na naukę prawidłowej regulacji krzesła. Większość krzeseł została zbudowana z myślą o ergonomii, więc nie powinno to być zbyt dużym wyzwaniem. Sugerujemy opuszczanie krzesła tak, aby uda były równoległe do podłogi, a stopy płasko na podłodze (lub podnóżku). Należy dążyć do tego, by siedzisko znajdowało się w 2-calowej przestrzeni między kolanami. Oparcie krzesła powinno być również odblokowane, aby ułatwić ruch górnej części ciała.

Monitor komputerowy

Jeśli Twoja praca wymaga użycia komputera, najlepiej ułożyć je na podstawie odległości i wzrostu. Znalezienie idealnego dystansu jest tak proste, jak siedzenie z tyłu i wyciągnięcie ręki do miejsca, w którym końce środkowego palca dotykają ekranu. Jest to świetny sposób na uniknięcie żurawia szyi. Aby znaleźć idealną wysokość, spróbuj zamknąć oczy. Kiedy otworzysz oczy, powinieneś widzieć pasek adresu. Jeśli nie widzisz paska adresu, podnieś monitor i spróbuj ponownie skorzystać z tej metody. W zależności od funkcji regulacji wysokości monitora komputerowego, może być konieczne użycie książek lub innych metod regulacji wysokości.

Biurko

Właściwa ergonomia biurka polega na zapewnieniu wystarczającej ilości miejsca na stopy, kolana i uda. Choć nie jest to coś, czego doświadcza większość pracowników, jeśli biurko jest zbyt niskie i nie jest regulowane, warto rozważyć umieszczenie desek lub bloków pod nogami biurka. Jeśli biurko jest zbyt wysokie, rozważ podniesienie krzesła bez naruszania naturalnej postawy ciała. Nie obawiaj się też używać podnóżka do podpierania stóp. Jeżeli Twoje biurko ma jedną z tych twardych krawędzi, skorzystaj z oparcia na nadgarstki. Na koniec, nie przechowuj niczego pod biurkiem.

Wygodne, ergonomiczne miejsce pracy może pomóc Ci czuć się i pracować najlepiej jak potrafisz. Sugerujemy pamiętanie o tych wskazówkach za każdym razem, gdy zaczynasz dzień pracy!

Szeroki wybór ergonomicznych foteli znajdziesz tutaj: https://alibiuro.pl/meble-biurowe