Najnowsze wiadomości

Projektowanie sal lekcyjnych - Jasne do szkoły

Podstawy zakładania Fab Lab

Przewodnik po każdym typie biurka do pracy siedzącej

17 października 2021 6:29

6 Prostych ćwiczeń do wykonania przed biurkiem



Czy wiesz, że przy biurku są ćwiczenia wzmacniające, które naprawdę mogą poprawić Twoje samopoczucie? Istnieje wiele ćwiczeń przeznaczonych dla tych, którzy są zajęci pracą od 9 do 5 osób i po prostu nie mają czasu na normalne ćwiczenia. Wiemy również, że praca może być stresująca i miło jest móc zrobić sobie przerwę, uspokoić się, a następnie ponownie skupić na zadaniu. Poniżej znajdują się niektóre z naszych ulubionych ćwiczeń, które mają na celu utrzymać Cię w dobrej formie i pomóc uspokoić umysł, kiedy tego najbardziej potrzebujesz.

1) Prostowanie nóg

Wzmocnij te piękne nogi, siedząc przy biurku. Zaufaj nam, nikt nawet nie będzie wiedział, że trenujesz! Po prostu usiądź na krawędzi swojego krzesła z ugiętymi kolanami i stopami na podłodze. Delikatnie wyciągnij przed siebie prawą nogę, aż stanie się prosta i równoległa do podłogi. Przytrzymaj pozycję przez 10 sekund, zwolnij i powtórz z drugą nogą. Wykonaj ćwiczenie pięć razy na każdej z nóg.

2) Obroty stopą

Kolejne ćwiczenie do zrobienia przy biurku to Foot Drill. Pamiętasz, jak piłkarze stukają nogami w miejsce podczas treningu? Możesz zrobić to samo przy biurku! Siedząc, spróbuj stukać stopami za jednym razem przez 30 sekund - lub dłużej, jeśli możesz!

3) Podnoszenie barków

To świetny sposób na zmniejszenie napięcia w szyi. Podnieś ramiona do góry w kierunku ucha, przytrzymaj przez 10 sekund i zrelaksuj się. Dla jeszcze większego rozciągnięcia, rób jedno ramię na raz, a następnie naprzemiennie po pięć razy.

4) Kręć grzbietem do tyłu

Rozluźnij napięcie w plecach, wykonując ten wielki skręt w plecy. Na początek usiądź w fotelu i umieść prawą rękę za prawym biodrem. Skręć w prawą stronę i przytrzymaj przez 10 sekund, a następnie powtórz na drugą stronę. Staraj się zrobić po trzy na każdej stronie.

5) Podnoszenie na krześle

Siedząc, połóż ręce na podłokietniku krzesła i przesuń pupę do przodu siedzenia. Powoli wyprostuj ręce i podnieś ciało z krzesła, a następnie przytrzymaj przez 10 sekund. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz jeszcze cztery razy.

6) Robienie przerw na częste spacery

Dobra, to nie jest ćwiczenie do zrobienia przy biurku, ale to jest wspaniałe! Twój szef może nie być zachwycony tym, co mówimy, ale częste przerwy na spacery i możliwość zaczerpnięcia świeżego powietrza powinny być integralną częścią dnia każdego człowieka. Następnym razem, gdy będziesz przy komputerze i będziesz czuł się senny, wstań i przejdź do pokoju wypoczynkowego - lub nawet lepiej, wyjdź na zewnątrz i przejdź się na szybki spacer po budynku. Po powrocie będziesz miał trochę ruchu, a nawet lepiej, będziesz odświeżony i gotowy do pracy.

Następnym razem, gdy będziesz chciał szybko poćwiczyć podczas pracy, spróbuj tych ćwiczeń na dużym rozciągnięciu, które pozwoli Ci poczuć się dobrze!