Najnowsze wiadomości

Projektowanie sal lekcyjnych - Jasne do szkoły

Podstawy zakładania Fab Lab

Przewodnik po każdym typie biurka do pracy siedzącej

17 października 2021 5:04

6 wskazówek dotyczących poprawy zdrowia w pracy



Typowa praca przy biurku w wymiarze od 9 do 5 może mieć negatywne skutki dla twojego zdrowia. Badania naukowe wiążą zbyt wiele siedzeń z problemami zdrowotnymi, od podwyższonego ciśnienia krwi po wysoki poziom cholesterolu we krwi i większe ryzyko śmierci z powodu raka i chorób układu krążenia. Istnieją jednak sposoby na zwalczanie skutków pracy przy biurku. Te sześć wskazówek pomoże poprawić Twoje zdrowie w pracy i w domu:

1. Zrób sobie przerwę na fitness - Klinika Mayo zaproponowała regularne przerwy na spacery lub delikatne ćwiczenia. Badania sugerują, że spacer w ciągu dnia pomoże walczyć z "siedzącym", zdefiniowanym jako mniej niż 5000 kroków dziennie według badań przeprowadzonych przez Wydział Ćwiczeń i Zdrowia na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie.

2. Spotkania piesze - Zamiast zbierać się wokół stołu konferencyjnego lub przy biurku, udaj się na spotkanie na zewnątrz. Spacerujcie podczas rozmowy. Jeśli nie możesz wyjść na zewnątrz na spacer w biurze, Klinika Mayo zaproponowała.

3. Zamień swoje krzesło na biurko stojące lub na bieżnię - Klinika Mayo zaproponowała również, abyś stał podczas pracy lub rozmowy telefonicznej. Jeśli to możliwe, spróbuj skorzystać z biurka na bieżni, aby móc chodzić i pracować w tym samym czasie. Może to wymagać praktyki, ale jest to wykonalne. Spaceruj w powolnym, łagodnym tempie, a nie chód z mocą. To utrzymuje krew w ruchu. Zacznij od chodzenia podczas czytania, następnie pracuj aż do chodzenia podczas pisania na maszynie.

4. Ćwiczenie przy biurku - Krótka przerwa na ćwiczenie przy biurku może zrobić całą różnicę. Time Magazine zaproponował książkę o przysiadach na krześle i tricep desk dips. Wszystko to można osiągnąć przy małej ilości miejsca w biurze i może to poprawić Twoje zdrowie i dzień.

5. Uderzaj po schodach - Jeśli masz regularne przerwy lub małe przestoje, to jest to świetna okazja, aby uzyskać trochę potrzebnych ćwiczeń. Według Prewencji można skorzystać z 10 minut na wejście po schodach do biura.

6. Zacznij ćwiczyć podczas dojazdu do pracy - Przejdź się pieszo lub na rowerze do pracy, jeśli możesz lub przynajmniej zaparkuj z dala od swojego biura, aby dostać się na spacer, a następnie wyjaśniła rzeczniczka Dawn Jackson dla American Dietetic Association to WebMD.

Podczas gdy ważne jest, aby zwiększyć swoją aktywność fizyczną w ciągu dnia pracy, regularne ćwiczenia fizyczne również pomogą utrzymać Cię w zdrowiu. Znajdź rodzaj ćwiczeń, które lubisz i zaplanuj je w swoim tygodniu w regularnych odstępach czasu. Bez względu na to, czy jest to joga treningowa z ciężarami, czy chodzenie w siłowni, ćwiczenia, które lubisz, będą tymi, które wykonujesz, aby poprawić swoje zdrowie w pracy.