Najnowsze wiadomości

Projektowanie sal lekcyjnych - Jasne do szkoły

Podstawy zakładania Fab Lab

Przewodnik po każdym typie biurka do pracy siedzącej

17 października 2021 4:37

Ćwiczenie biurowe: Dodaj więcej aktywności do swojego dnia pracy




Zbyt dużo siedzenia i zbyt mało ćwiczeń jest szkodliwe dla zdrowia. Więc zejdź z fotela i zrób z aktywności fizycznej - od przerw na fitness do spotkań pieszych - część swojej codziennej rutyny.

Znalezienie czasu na ćwiczenia może być wyzwaniem. Dlaczego nie ćwiczyć podczas pracy? Rozważ 10 sposobów na dodanie aktywności fizycznej do swojej rutyny dnia pracy.

1. Zacznij od dojazdu do pracy

Spacer lub rower do pracy. Jeśli jedziesz autobusem lub metrem, wysiądź kilka przecznic wcześniej lub na wcześniejszym niż zwykle przystanku i idź pieszo przez resztę drogi. Jeśli jedziesz do pracy, zaparkuj na odległym końcu parkingu - lub zaparkuj na pobliskim parkingu. W swoim budynku należy jechać schodami, a nie windą.

2. Wstań i pracuj

Poszukaj sposobu na wysiadanie z krzesła. Stań podczas rozmowy przez telefon. Jeśli to możliwe, pomiń komunikatory internetowe i pocztę elektroniczną, a zamiast tego idź do biurka kolegi i porozmawiaj z nim twarzą w twarz.

3. Zróbcie sobie przerwę na fitness

Zamiast spędzać czas w salonie przy kawie lub przekąsce, wybierz się na energiczny spacer, przejdź się po kilku kondygnacjach schodów lub delikatnie się rozciągnij. Na przykład twarzą do przodu, a następnie opuścić brodę do klatki piersiowej. Albo, stojąc, chwyć się za jedną z kostek - lub nogawki spodni - i podnieś ją w kierunku pośladka. Trzymaj każdy z tych odcinków przez 15 do 30 sekund.

4. Dołącz do centrum fitness w pobliżu swojej pracy

Zróbcie czas na ćwiczenia przed lub po pracy, lub podczas przerwy na lunch. Zastanów się nad zaplanowaniem czasu na treningi w kalendarzu i traktuj je jak ważne spotkania.

5. Przechowywanie sprzętu sportowego w miejscu pracy

Przechowuj opaski oporowe - rozciągliwe sznurki lub rurki, które oferują wytrzymałość zbliżoną do wagi po ich pociągnięciu - lub małe ciężarki ręczne w szufladzie biurka lub szafce. Pomiędzy spotkaniami lub zadaniami wykonuj skręcenia rąk.

6. Połączyć siły

Zorganizować obiadową grupę spacerową. Ciesz się towarzystwem innych, którzy są gotowi do podszycia swoich butów do chodzenia. Możecie się nawzajem rozliczać z regularnych ćwiczeń - i oferować sobie nawzajem zachętę, gdy zrobi się ciężko.

7. Prowadzenie spotkań w podróży

Kiedy jest to praktyczne, zaplanuj spotkania na spacery lub chodzącą burzę mózgów. Zrób okrążenia wewnątrz budynku, lub jeśli pogoda będzie sprzyjać, zabierz spotkania na zewnątrz.

8. Zwiększyć tempo

Jeśli twoja praca polega na chodzeniu, rób to szybciej. Im więcej chodzisz i im szybsze tempo, tym większe są korzyści.

9. Jeśli podróżujesz do pracy, zaplanuj z wyprzedzeniem

Jeśli utknąłeś na lotnisku czekając na samolot, weź bagaże i wybierz się na szybki spacer. Wybierz hotel, który posiada zaplecze fitness - takie jak bieżnie, wagi samochodowe lub basen - albo zabierz ze sobą swój sprzęt. Skoki i opaski oporowe łatwo zmieszczą się w walizce. Oczywiście można wykonywać skakanki, chrupki i inne proste ćwiczenia bez żadnego sprzętu.

10. Spróbuj biurko na bieżni

Należy rozważyć bardziej skoncentrowane podejście do pracy i spacerów. Jeśli możesz bezpiecznie i wygodnie ustawić blat roboczy nad bieżnią - z ekranem komputera na stojaku, klawiaturą na stole lub specjalistycznym, gotowym do pracy na bieżni pionowym biurkiem - możesz chodzić podczas pracy. W rzeczywistości badania sugerują, że pracownicy biurowi z nadwagą, którzy zastępują czas pracy przy komputerze siedzącym czasem pracy przy komputerze chodzącym, mogą schudnąć i zwiększyć codzienną aktywność fizyczną.

Chcesz mieć więcej pomysłów na ćwiczenia w miejscu pracy? Zaplanuj spotkanie na burzę mózgów z przełożonymi lub współpracownikami. Pamiętaj, że liczy się każda aktywność fizyczna.